perjantai 28. joulukuuta 2012

2012 pt.1

Vaikka tällanen ns. "kokoova" postaus kuluneesta vuodesta saattaakin olla turha tai muuten vaan se pakollinen juttu vuoden lopussa, niin se saattaa silti olla se vuoden ainoo hetki kun oikeesti pysähtyy miettimään eikä vaan mee täysillä että mitä seuraavaks. Kun aloin tätä postausta suunnittelemaan, ajattelin laittaa tähän vaan jotain vuoden suosikkijuttuja, en kauheesti mitään syvällistä selitystä siitä, miten vuoden aikana on muuttunu tää blogi ja omat ajatukset ja elämä noin yleensä.

5355555975_27ca38ab66_z_large

Mutta kun tajusin, että tää blogi on ollut täällä vuoden verran (aikasemmin siis toisella sivustolla), katoin vähän niitä alkuvuoden postauksia ja tajusin, kuinka paljon ite oon muuttunu ja kuinka paljon tää itse blogi on muuttunu. Ennen selitin kaikkea hirmu tärkeetä omasta elämästä ja siitä miten kauheeta on kun sataa ja on ties mitä muuta ongelmaa, ja kesän jälkeen täällä blogissa on ollu enemmän (no melkein kaikki) postaukset asiapostauksia liittyen muotiin, vaatteisiin ja kauneuteen, jota oon yrittäny maustaa vähän kirja ja musapostauksilla silloin tällöin. Tajusin myös et nyt tykkään iteki enemmän tästä blogista, kun se ei sisällä vaan mun omia höpötyksiä, jotka voisin yhtä hyvin kirjottaa paperille ja laittaa samantien roskakoriin. En tiiä mitä mieltä ihmiset on, mutta ainakin ittestäni on paljon kivempi jo kirjottaa ihan jostain asiasta, eikä vaan päiväkirjatyyppisesti.

Tumblr_mfp6camfym1rkm86jo1_400_large

Mutta siis, niin ku arvata voi, tietysti blogi ja sen kirjottaja muuttuu aikanaan, joten ei siitä sen enempää. : )) Mulla on hirveesti ideoita ens vuodeks postausaiheiks, mutta niistä kerron sitten aivan omassa postauksessa. Nyt aattelin tehä vähän sitä listaa niistä "the best of the year" -jutuista, joista mun oli tarkotuskin tehä; vähän kirjoista, musasta, leffoista, pukeutumisinspiraatiosta ja tän vuoden trendeistä (josta löysin jutun Glamourin sivuilta, ja oli taas kerran pakko laittaa tännekin. : DD). Lisäks jotain pientä myös kaikkein eniten tykätyimmistä postauksista (tää arvio lukijamäärän perusteella). Kaiken tän yritän mahduttaa kahteen postaukseen tekemättä kuitenkaan mitään ihan hirmu pitkää postausta (millon viimeks oon oikeesti semmosen kirjottanu tänne? : DD). Mutta, alotetaan noista kirjoista eka. ; ))

Kirjat

Olin melkein ite unohtanu, että tänä vuonna mulla oli kirjahaaste, joka oikeestaan alotti tän blogin ainakin ekan postauksen perusteella. ; )) Mutta vaikka loppuvuodesta en todellakaan enää muistanut kaiken kiireen keskellä koko asiaa, niin luin silti 17 kirjasta 12, joten musta se on ihan hyvä saavutus. Kuitenkin jotenkin hassua aatella, että viime vuonna tähän aikaan en ollu lukenu Twilighteja, vaikka nyt tuntuu, että niiden lukemisestakin on jo iäisyys. 
En enää tarkalleen muista miks välttämättä halusin alottaa tän kirjahaasteen, mutta oon siitä silti tosi ilonen. Löysin muutaman todella hyvän kirjasarjan, joiden muita osia olen lukenut sitä mukaa kun niitä on ilmestynyt. Esim. Ally Condien Tarkoitettu oli aivan mahtava kirja ja trilogian toisen osan luin muutama kuukausi sitten, kolmannen osan sitten kun se ensi vuonna ilmestyy. Luin myös pari hyvää yksittäistä kirjaa, joista tykkäsin. (Näistä kaikista oon myös kirjottanu arvostelut.) Ainoo mitä en oo ehtiny lukee, ja jonka olisin halunnu jo tänä vuonna lukee, on Nälkäpelit, mutta koska kävin sen kattoo leffana, niin tiiän jotain juonesta. ; ))

148953_368704099892125_1667230357_n_large

Tän vuoden paras kirja jonka luin oli ehdottomasti Elina Rouhiaisen Kesytön, joka mun suurista epäluuloista suomalaisia kirjailijoita kohtaan oli vaan niin mahtava kirja että. En jaksa oottaa et se toka osa tulee ens vuonna! : DD Jos tota ei vielä oo lukenu niin se on pakko lukee, aivan mahtava kirja, vaikka kertomukseen liittyykin ihmisusia ja hieman vampyyreitäkin. ; ))

Musa

Mä en mitenkään ihan hirveesti oo kuunnellu musaa nyt lähiaikoina, mitä nyt oon yrittäny laittaa radion päälle aina ku kotona oon. : DD Koneellaki mä en ikinä pysty keskittyy esim. kirjottamiseen jos musa pauhaa täysillä, joten oon sitten yksinään hiljaisuudessa mielummin. Mutta jotta en vaikuttais täysin ihmiseltä, joka ei koskaan kuuntele mitää, kokosin tähän oman tän vuoden soittiksen biiseistä, joita ite kuuntelin tänä vuonna. ; ))






















Elokuvat

Leffateatterissakin tuli aika vähän käytyä siihen nähden mitä leffoja olisin halunnu nähä. Tää ei tarkota sitä etten olis kattonu paljoo leffoja, mutta uusimmista leffoista jäi kyllä näkemättä sellasia mitkä oisin voinu käydä kattomassa. Niistä harvoista, jotka näin, parhain oli varmasti Nälkäpeli. ; ))

Extra Large Movie Poster Image for The Hunger Games

Nälkäpeli oli musta todella vaikuttava ja mieleenpainuva leffa. Kun menin sitä kattoo, tiesin juonesta jo pääpiirteet, joten suurimmat käännekohdat ei tullu ihan yllätyksenä. Mutta vaikka ton tarinan tietäis suunnilleen tai vähän paremminkin, se tunnelma ja mieliala välittyy parhaiten elokuvasta. Jo heti alusta alkaen kun Katniss lähtee siskonsa tilalle Nälkäpeliin, oma fiilis elokuvan mukana laskee pelkästä myötätunnosta. Kun Nälkäpeli sitten oikeasti alkaa ja tuhannet rikkaat ihmiset seuraavat nuorten pakokauhua nauraen TV -ruuduistaan, selviytyminen metsässä hengissä on kuvattu reaalisesti ja uskottavasti. Vaikka loppu päättyykin siihen, että Katniss sekä Peeta pelastuvat metsästä ja voittavat Nälkäpelin, elokuva on silti uskottava sitä seuraavan trilogian kahden osan takia. Nälkäpeli on aivan mieletön leffa, jonka toinen osa on pakko mennä katsomaan. ; ))



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti