tiistai 24. huhtikuuta 2012

Vauhdin hurmaa

Eilen aamulla kun suoristin hiuksia, ovi kello soi varmaan kymmenen kertaa putkeen ja yks kaveri tulee sieltä sillai "heissan!!" tyylillä piristämään mun maanantaiaamua. Ihanaa, että kaikki ihmiset ei heti ekana oo sillai "mä vihaan maanantaita, kaikki on ihan perseellään, mä kuolen", vaan maailmassa on ihmisiä, jotka osaa myös olla tommosia tosi piristäviä. : DD Kaiken lisäks tää kaveri viel kyysäs mut sen huimat puol kilsaa kouluu mun upeella pinkillä Jopolla, jolla oon nyt körötelly nää kaks päivää.
Eilen ku tulin koulusta pyörällä melkein nauroin silkasta pyöräilemisen ilosta, niin kivaa se on hujauttaa noi alamäet tosta kotio sillä. ^^

Tumblr_m2vjzdfnfg1r3n80po1_500_large

Tänää kun lähin koulusta ja menin pyörätelineille, katoin vähä sillai "apua, tuol on kaks pinkkii jopoo vierekkäin, kumpi on mun?!" kunnes tajusin, että se toinen oli vähän haaleemman pinkki ja pikkasen erilainen. : DD No ei ku kokeilemallaha se olis selvinny. ; )) Sit ku lähin siitä ajaa kirjastolle, niin joku pikkutyttö sanoo mutsillee sillai "kato äiti, miten hieno pyörä". ♥
On hauskaa leijua uudella pyörällä, ku toisilla on skoba tai mopo. ^^

Must tuntuu, että tänää ei ollu ihan mun päivä (edellisestä huolimatta.) Aamulla epäonnistuin heti jo meikatessa, ku ripsari meni päin helvettiä ja sit hiuslakka, jota oon tähän asti käyttäny joka päivä, lopetti toimimisensa ja kaikkee tämmöstä pientä, mikä saa mut vakaasti uskomaan tulevan päivän olevan aika surkee.
Poljin koululle hampaat kalisten (haluun lapaset takas...) ja jotenki selvisin kaks ekaa tuntia. Sit oliki kuntotestit, jotka meni siitä 6½-8½ riippuen vähä osa-alueesta. Totuus on, että mulla ei oo lihaksia, kestävyyttä, eikä venyvyyttä ja se ihana sukkulajuoksu heti sen venytysjutun jälkeen tappo mun jalat. Tai no ei tappanu, mut yritä juosta jotai kestävyystestiä ku jalat on ihan löysät ja meinaat kaatua pelkästä seisomisesta. Parasta oli ku yks mun kaveri, joka harrastaa yleisurheilua, valitti koko aika miten huono kunto sillä on, ja se sai melkein kaikista niistä jutuista 8-9½. Huh huh, miten huonosti meni. Ihan oikeesti ihmiset, mun mielestä hyvä kunto tarkottaa sitä, että vaikka tuntuis, nii pystyy jatkamaan esim. juoksua, toisinku minä, joka vetää siellä salin reunalla viiden sekunnin jälkeen sillai "pakko saada vähä happea mä kuolen".

Apartament-beautiful-blue-city-color-favim.com-404040_large

Ei mut paras oli vikalla tunnilla, ku meillä oli yks Tarja Haloselta näyttävä mummo siellä kattomassa sitä tuntia ku se on joku erityisope ja jotai tommosta. Sit ku meiän piti tehä yks tehtävä, nii se saakeli tulee kyttää siihe vieree sillai "missäs kohti te oottekaa tässä kirjassa?" ja sit se alko sepaa sen pojasta jotai ja katoin vaan jonnekki pois päi sillai et "tietsä kui paljo mua kiinnostaa?", eikä se siltikää tajunnu lähtee. Sit ku tarkistettii se tehtävä, ja mul oli oikein se, nii se tyyliin onnittelee mua siinä sillai "hyvä!!!! sait sen oikein!!!". "No eikä Sherlock....". Olis tehny mieli kiljuu sille sillai "mulla ei oo mitään oppimisvaikeuksia enkä tarvi mitää henkilökohtasta kannustusta, joten voitko siirtyä pois mua kyttäämästä kiitos." Ei, kun hän jäi siihen viereeni. -.-

Hahhaah : DD mistä tuliki mieleen, että muistan ku oliks se ehk viime vuonna, ku mun kaverin mutsi oli ilmottanu meiän opelle, että mun kaverilla on lukemisessa vaikeuksia (vaik se siis on lukenu Twilightit ja Harry Potterit ja lukee just tommosii viis sataa sivusii kirjoi iha helposti moneen kertaan) nii sit se joutu johonki tukiopetukseen (kunnes ope sitte huomas et ei sil mitää vaikeuksii oikeesti oo) ja sit siel sitä oltiin tultu selkään taputtamaan, ku se oli osannu kirjottaa sanan "ullakko". : DD Mä meen taputtaa mun eskari-ikästä pikkusiskoo selkään jos se osaa kirjottaa sanan ullakko, mut jos kyseessä on 12-13 vuotias tyttö nii ei yllä mun ymmärykseen toi...

044c822e583711e1b9f1123138140926_6_large

Koulun jälkeen kävin kirjastossa, jossa kohtasin yhen skitson open, joka on tullu uhkailemaan mua jälki-istunnoilla sen takia, että oon ollu välkät sisällä (joskus talvella) ja se oli sen lapsensa kanssa, enkä yhtään ihmettele jos se aatteli, että "toi on se kamala kakara, joka ei suostu menemään ulos" tai jotain. Maailma on pieni. Välillä musta oikeesti tuntuu, että kohtaan liikaa tuttuja joka paikassa. Kauppaankaa ei uskalla mennä, ku aina joku hyppää sieltä hyllyn takaa ja kattoo mitä oot ostamassa.

Kotona pänttäsin jotain sijamuotoja päähäni, enkä vieläkää oo oppinu mikä on ablatiivi tai inessiivi vai mitä näitä nyt oli. Venaan tässä vaan vappua ja perjantaita ja vähä torstaitaki että pääsen ostamaan kaikkea mahollisimman turhaa vappukamaa perjantain teemapäivään ja sit sitä, että pääsen leikkimään niillä spray serpentiineillä tai ilmapalloilla tai millähyvänsä tommosella erittäin turhalla ja hauskalla. : DD
Just tuli muute mielee, et ku pyöräilin kotiin, poliisi ajo siitä keskustan ohi, eikä mulla luonnollisestikaan ollu kypärää ja mietin, että voiko ne poliisisedät/tädit tulla huutelemaan vaan että "kypärä päähän jos meinaat ajaa!" tms.? Ei ne ainakaa vielä mitään sanonu. : ))

29683_108005532580559_5023744_n_large

Millon mä pääsen kans Korkeesaareen?

P.S Jotkut ihmiset, joiden kanssa en ees puhu, saa mut nauramaan kun teen niiden kaa enkun ryhmätyötä. : DD

148707_297073783704205_133915903353328_646224_599316769_n_large

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti