torstai 21. kesäkuuta 2012

Ennen juhannusta

Tuntuu jotenki oudolta, että taas on juhannus piakkoin ja sen pitäis olla keskikesän juhla. Mihin se kesä meni? Et nyt alkaa muka päivät lyhetä joo kiva. Mut tajusin, kuinka hirveen epäreiluu on, että kun laskeskelin niin Suomessa se kesä on ehkä toukokuu siitä loppupuolesta elokuun loppuun, seittemä muuta kuukautta on talvee ja osa syksyy ja vähän kevättä. Siis ensi venataa lokakuusta huhtikuuhun kesää, toukokuus kaikki on niin parasta, mikään ei vois mennä huonosti ku kesä tulee ja naps se onki jos itte kesäkuun loppu. Siitä lähtee semmone spurtti tonne syyskuuhu että hyvä ku mukana pysyy.

5e94e5f796099fac97b0a80e0cb9c55a_large

Tolta musta tuntuu joka vuos ja se on niin kamalaa, ku venaa koko se kamalan ja kylmän talven tätä ihanaa auringon paistetta, luonnon vehreyttä ja kaikkee ihanaa mitä kesään kuuluu ja sit ku alkaa tuntuu, et se kaikki vaan on kohta poissa... Nyyh se on niin surullista... -.- Ei mut oikeesti mä en ala jos kohta on elokuu ja tää loma on ollu vaan tämmöne yks lyhyt ajanjakso mun elämässä, jolla ei oo ees merkitystä.

Anyway, sunnuntai-iltana mentiin taas vaihteeks mummolle ja ulkona sato ja oli ihan hirvee ilma. Sillon mä tajusin, että miten paljon haluisin mennä vaatteet ja kaikki meikit sun muut päällä ulos seisomaan kesällä hirveeseen kaatosateeseen ja kastuu ihan kokonaa ja olla sillai "ihanaa sataa!!". Ja sit tajusin, et haluun valvoo koko yön ja nähä auringonnousun. Ja tuhat muuta yhtä liikuttavaa asiaa.
Mummolassa nukuin aika huonosti, koska yöllä oli niin kuuma että... Kesä on ihanaa aikaa, mutta jos huone lämpötila nousee johonki 25 tai siitä yli nii ei oo mukava hikoilla itteään hengiltä ja herätä hiukset niskaan liimaantuneena.

Tumblr_m50kjwfjoz1qk2sd8o1_500_large

Maanantaina lähettiin retkeilemään Korkeesaareen. : DD Eläimet on kivoja. ♥ ^^ Otin mummon kameralla kuvia niistä ja siellähän ne kuvat edelleen on. Ku syötii sitte eväitä jossai ulkona sellase pöydän ääressä sain varmaa kymmene sydänkohtausta ku jotku linnut tulee pyörimään siihe jalkoisin ja muut on et "ei se mitää tää on tosi hyvä paikka pitää piknik". Mä en oo lintujen suurin ystävä, mutta tuskin nekää musta tykkää ku juoksen niitä henkeli edestä pakoon. : ))
Samana iltana käytiin vielä minigolffaamassa. Siinä oli vieressä joku random purtsi ja ihan tajuttomasti tyyppejä vetämässä ties mitä sivulaukkaa ja mä katoin et noillapas on hauskaa ja miks mä en pääse lenkille. Tosin nyt mun liikuntakielto on ohi, et voisin mennä lenkilleki, mut lääkäri sano, et mul ei oo tarvetta lenkkeillä. Niihä se luulee...
Paitsi että mun polvilla on ollu nyt tässä vähän aikaa sitte joku vamma, joka onneks on menny ohi. Mun polvet oli ihan tajuttoman kipeet ku kävelin pari päivää sitte olin että nice nice mulle tulee joku kihti jo alle kakskymppisenä mut onneks selvisin siitä.

Tiistaina oli aika huono sää ja oli tylsää istuu sisällä. Yritin tehä mun kasvioo mut sit "unohin" sen ihan vaan vahingossa sinne yhelle pöydälle ja raahasin mummolta ne kasvit kotiin ja oon nyt väkertäny niitä tänää vähän.

246652_176874555699016_7206597_n_large

Must on outoo sillain, että esim. keskiviikko aamuna, kun piti herätä kuudelta, että ehittiin yhteen lääkäri juttuun taas vaihteeks, et mul oli jotenki sairaan hyvä fiilis, vaik heräsinki nii aikasin. Et vois luulla että on kamalan hankalaa saada ittensä ylös kuudelta, mut ehheeii mä herään ennen herätystä ja hymyilen ja nauran ja kälätän kaikkee ja oon sillain "ihastuttava aamu tuolla!!!" ja viistoista smailii perää ja iha fiilareis. Että näinkin voi käydä.

Tänä aamuna heräsinki ihanasti pää, niska ja hartiat niin kipeinä että.Tuntu et otsa halkee tai jotai vastaavaa. Must tuntuu, et en enää nuku kahella tyynyllä ku se ei taida olla hyväks mun selälle?
Olin tänään tosi reipas ja pyöräilin kirjastoon. Sain muuten luettua yhen haasteen kirjoista, josta laitan taas jotain sepustuksia tänne postauksen muodossa. : ))
Oon yrittäny virittäytyy juhannusfiilikseen ja ymmärtää, että lauantaina täytän 14 ja se tuntuu jotenkii tosi oudolta. Ja oon yrittäny myös ymmärtää, että en oo käyny tänä vuonna vieä ees lintsillä saatikaan sitte ostanu bikiineitä, jotka pitäis ostaa joka kesä ja varsinki tänä kesänä. Nyt tuli taas mieleen se, miten päätin, että tästä kesästä tulee paras kesä tähän mennessä ja tähän mennessä mun kesä on ollu vaan liikuntakieltoo ja lääkäreitä ja vähän kavereita, onneks.

651647-bigthumbnail_large

Mutta. Nauttikaa kesästä ja juhannuksesta ihmiset!! : DD

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti