perjantai 8. kesäkuuta 2012

Kauhun ja kauneuden valtakunta - Libba Bray



Tykkäsin tästä kirjasta tosi paljon. Tota ei vaan voinu laskee käsistään ja oli pakko jatkaa lukemista.
Kauhun ja kauneuden valtakunnassa 16 -vuotias Gemma Doyle menee äitinsä kuoltua Englantiin sisäoppilaitokseen ja siellä Gemma näkyjen kautta löytää päiväkirjan, jossa kerrotaan Neitokunnasta, johon Gemman äidillä on yhteys. Gemma ja sen kaverit perustaa sitten oman Neitokuntansa ja päätyy Gemman voimien avulla tonne valtakuntaan, jonne ei saisi mennä, koska pahat voimat pääsee muuten maailmasta toiseen ja bla bla bla.

Mutta, tossa kirjassa yhdistyy kaks asiaa, joita kirjoissa rakastan eniten; fantasia ja historia. Oon lukenu kaks Jane Austenin romaania (mun kirjamaku on vaan niin paras) ja rakastan niissä sitä kaikkee sen aikasta draamaa ja ihmissuhteita ja kaikkea mikä nyt liittyy tohon aikaan. Fantasiaa taas tulee luettua niin paljon muutenkin, että yleensä se fantasiakirjallisuus on se tuttu ja turvallinen mulle.
Toi kirja oli jollain tapaa taianomainen, kun ne sai sieltä valtakunnasta kaikkee mitä halus mut samalla se oli kiellettyä ja sit siihe päälle viel sisäoppilaitos ja ihmissuhdekriisit ja yhden äidin kuolema nii mä oon koukussa. Suosittelen. ; ))

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti