perjantai 15. kesäkuuta 2012

I want travel to the world

Oon miettiny sadat kerrat matkustelua ja että olis niin ihana päästä sinne tänne ja tonne ja ehkä vielä jonnekki neljänteenki paikkaan. Tänä kesänä olis tarkotus mennä New Yorkiin, mutta Amerikassa on vaan miljoona eri paikkaa jonne haluun mennä, ihan Kanadasta Etelä-Amerikkaan asti, joten toi New Yorkin matka tuntuu siinä mielessä jotenki "pieneltä". Tarkotan, että tottakai oon innoissani ku pääsen ekaa kertaa jonnekki muualle ku Eurooppaan lomalle, mutta kun haluisin käydä miljoonassa eri paikassa nyt heti, enkä vasta sitte ku oon viiskyt ja mitä jos kuolen jo huomenna tai vuoden päästä tai ennen ku täytän kakskyt??!

Joten listaan tänne paikkoja ja maita kuvien kera, jossa haluisin käydä, ja jotka haluisin kokee sillain ihan ajan kanssa. : ))

Japani




Japani on mun mielestä jotenki tosi kaunis maa, kun siinä yhdistyy ne kaikki kirsikkapuut, vuoret, harjakattoset linnat ja rakennukset ja  vanhat uskomukset kaupungin valoihin, uuteen teknologiaan ja siihen värikkääseen maisemaan. Mun kuvitelmissa Kiina ja Japani saattaa sekotuu keskenään, mutta Japanista mulle tulee ekaks mieleen kirsikkapuu ja sen kukat ja kaikki mangat ja animet ja tälläset Naapurini Toroto -tyyppiset jutut.





Mun täytyy selvästi lähtee selkeyttää tätä mun Japanin kuvaani. Tosin kun ehdotin, että mentäis perheen kanssa Tokioon, sain kuulla, että Japanissa on kallista. Huonompi juttu...





Ja oikeesti, on niin suuri vääryys, että tuolla on jotain festivaaleja sun muita hauskoja juttuja, ja mä oon jääny kaikesta sellasesta paitsi. Miks musta aina tuntuu, että jossain muualla on hauskempaa ku Suomessa??


Kiina


Japanista sitte Kiinaan. Kiinasta mulle tulee mieleen lohikäärmeet, punanen, Kiinan muuri ja Mulan leffat. : DD Kiinaki vaikuttaa aika mielenkiintoselta paikalta, vaikka tää mun kuva koko paikasta on tosi suppee.



Kiinanmuurilla haluisin ehdottomasti käydä jo ihan sen takia, että se on tosi kuuluisa nähtävyys tuolla ja ylipäänsä maailmalla. Noi maisematki saattaa olla ihan jees.










 

Mua saa muistuttaa jos oon laittanu Kiina otsikon alle kuvia Afrikasta, koska mä en todellakaan oo aina joka kuvan kohalla sataprosenttisen varma onko se kyseisestä kohteesta, vaikka kuinka ettisin hakusanoilla "kiina" ja "china" ja tolleen, ku noi hakukoneet välillä vähän on mitä on.


Afrikka


Haluisin ihan hirveesti päästä Afrikkaan, eikä siihen oikeestaan oo sen suurempaa syytä. Jos ajattelee huonoja puolia, niin tietysti on kaikki taudit, köyhyys, myrkylliset eläimet ja bla bla bla ja kaikki mikä johtaa vähintäänki kivuliaaseen kuolemaan. Ja no, eihän sitä ikinä tiedä, jos kuolee vaikka jo sinne lennettäessä. Tai taksimatkalla lentokentälle. Anyway, musta se on vaan sellanen maa, joka ei oo heti lomakohteena ja sellanen, joka on pakko kokee kerran elämänsä aikana. Tietysti suppeiden kuvamateriaalien perusteella on tosi hankala sanoo haluunko oikeesti mennä sinne, mutta mun unelmissa mä kiipeenki kirahvin selkään ja ratsastan sarvikuonolla, että että... Mut sellanen safari olis niin siisti että ei oikeesti.



Mun eka mielikuva Afrikasta.



Mut seeprathan on söpöjä! ♥ ^^



Ja onhan siellä se Johannesburg vai mikä ton kaupungin nimi on. Jaja... oli ne futsimatsitki tuol etet kyl mä oisin sinne sillo lähteny.





Noi rannat vaikuttaa ihan siedettäviltä... Oikeesti, mä teen kuolemaa niillä kaupunkilomilla!!



Muistutuksena taas kaikille talonrakentajille: valkoinen/punainen ei ole ainoa värivaihtoehto. Oikeesti. Suomesta puuttu totaalisesti oranssit, liilat ja mintun vihreet talot. Pinkkejä taloja oon nähny ihan semisti, mut neki on sellasii ihan haaleen pinkkejä, lähinnä vaaleenpunasia. Näistä pitäis ottaa mallia. (Ja kohta tulee ilmotus et mä muutan isona Muumilaaksoon...hmm...)


Madagascar


Mä en tiiä miten toi kirjotetaan, mutta lisäys edelliseen kategoriaan, koska nää rannat lumos mut täysin. Palmuja, kultasta hiekkaa, turkoosit aallot ja +35 siihen päälle nii mä itken pelkästä luonnonkauneudesta.



Guarda la foto di Madagascar

Mä eläisin mun unelmaa tuolla... ♥♥




Kreikka


Mulla on matkustettavaa vielä tässä Euroopassakin, ja musta Kreikka vois - ainaki noiden kuvien perusteella - olla ihan kiva rantalomakohde.
Mulla on tullu hirvee komplekti rantalomiin ja kaikkeen mikä liittyy palmuihin, hiekkarantaan ja paahtavaan helteeseen. Ku olin joku 3-6 vuotias, käytiin vielä perheen kaa rantalomilla, päivät otettii aurinkoa ja illat vedettii pitsaa ja käppäiltiin kaupungilla ja shoppailtiin. Sen jälkeen kaikki lomat on ollu semmosta "ajetaan autolla pisteestä A pisteeseen B, josta jatketaan pisteeseen C seuraavana aamuna, ja pisteessä D tutustumme kohteeseen se ja se linna, jonka jälkeen kävelemme pisteessä Ö ympäriinsä, käymme katsomassa kirkkoa, shoppailemme, syömme ja siitä menemme junalla takaisin pisteeseen A". Tykkään tosi paljon kaupunkilomistakin, mun elämäni paras kaupunkiloma tähän mennessä on ollu varmaan Saksaan, johon mulla on myös kompeksi, koska Saksahan on "natsimaa" eikä siitä saa tykätä, ainaki joidenki mielestä mutta musta se on vääryys, että juutalaiset joutu kärsimään Hitlerin oman lapsuuden kärsimyksistä terveisin olen lukenut Anne Frankin päiväkirjan, mutta siis.
Mä tarviin rantalomaa. Mä tarviin viikkoo auringossa makaamista. Mä tarviin loputonta shoppailua. Iltoja jossai typerässä pizzeeriassa ku muuallakaa ei voi sitä rasvaprosenttiaan lisätä. Mä tarviin sitä, että kierretään päivässä se mesta ja sit mennää joku ilta kävelee kaupungille ja pelaamaan minigolffia tai mitäikinä nyt tän ikänen voi tehä vanhempien valvonnassa. Ja nyt mä kuolen ku aattelen kaikkee sitä, mistä oon jääny paitsi ja kärvistelen vaan niillä muistoilla niistä kirkoista, joissa oli joku helkkarin luokka, joka veti jotain jumalanpalvelusta siellä, eikä me kunnioitettu niitä yhtään. (Tästäki sais jonku tarinan aikaseks.)

Siksipä päätin, että kun oon ehkä joskus tarpeeks vanha, lähen oikeesti viikoks jonnekki aurinkoo (tosin ne ilta-aktiviteetit saattaa olla vähän eri, mut perusidea säilyy), enkä jatka tätä meiän perheen "rantalomat on niin tylsiä ja turhia" -periaatetta.

Että näin. Jatketaan.

 Desktop Wallpaper · Gallery · Travels 
 Fira Santorini, Greece

Hehhee mulla onki Santorinin kuva mun huoneen seinällä. ^^ Musta sininen meri ja valkoset talot on yhessä aika kauniita. ♥




Joskus mulla oli kauhee pakko mielle päästä Amerikkaan. Jotenki se tuntu tosi erilaiselta (ja se onki) ku se, missä on tottunu elämään ja käymään matkoilla ja tolleen. Ja välillä haluu nähä vähän toisenlaistaki elämää, vaikkei se niin hienostunutta ja siunattua oliskaan, eikä turvallisuus sata prosenttista. (Ja tällä ajatteluperiaatteella mä sitte elän 85 vuotiaaks...) Mutta mutta... No joo, venailen vaan sitä Nykin matkaa elokuus. : ))

Tällästä mulla tänää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti