maanantai 6. elokuuta 2012

For reading

Oon taas bongaillu uusia kirjoja millon mistäki, jotka odottaa mun lukulistalla (päänsisäsellä lukulistalla) vuoroaan, ja ajattelin tehä tästä "listasta" vähän konkreettisemman version tänne. : DD



Kirja Rubiininpuna aloittaa Kerstin Gierin romaanitrilogian. Tiivistettynä kirjassa on kyse romantiikasta ja aikamatkailusta.

Jos mulle suositeltais tätä kirjaa pelkän aikamatkailun perusteella, saattaisin pitää tota tylsänä ja vähän kliseisenä. Kymmenen vuotiaana luin Aadan aikaikkunan ja Pompeijin tuho vai mitä näitä nyt oli ja kirjat perustu just aikamatkaan. Mutta jos mukana on hieman romantiikkaa eri ajasta tulevien välillä, kiinnostavuus lisääntyy huimasti. : DD Siksipä siis ajon lukea koko trilogian, kun joskus ilmestyy noi muutkin osat. Kirjan kansi on kans aika mielenkiintonen, olis varmaan herättäny mun huomion kirjastossa, jos en olis ennen tosta kuullu. : ))




Idhunin kronikoiden kolmas ja käsittääkseni viimenen osa Ennustus julkastaan 7.8. Oon lukenu noi kaks edellistä osaa, ja musta Laura Gallego Garcia on onnistunu sen suhteen kirjassa, että on tarinan edetessä vieny hahmojen kehitystä eteenpäin. Varsinkin, kun päähenkilöt on ekassa osassa 12-13 vuotiaita ja tokassa joku 16. Idhunin kronikoissa on myös ihan oma maailmansa, oma henkensä, jota mä en vielä ainakaan oo sekottanu mihinkään muuhun tarinaan. Tokassa kirjassa oli välillä vähän hankala pysyä tarinan edetessä perässä, ja jouduin toisinaan lukemaan jonkun kohdan uudelleen, jos keskittyminen ei ollu sata prosenttia, mutta jos aivojumppaa haluu nii noi kannattaa lukee.




Lotta-Liisa Joelssonin kirja Vivika kertoo pikkukaupungin koulun murhista, joita ei saada ratkottua. Kahdeksan vuotta myöhemmin kahdelle koulun oppilaalle alkaa menneet tapahtumat herätä eloon ja kuolleiden oppilaiden tarinat kietoutuvat kansansatuihin ja menneisyys muuttuu hyytävästi nykypäiväksi. 

Tossapa tiivistettynä Risingshadowsin teksti tosta kirjasta.
Toi vaikuttaa liian karmivalta kirjalta mulle, mutta teokselta, joka mun on pakko lukee, vaikka tiiän, että seuraavan kuukauden ajan herään keskellä yötä sydän läpättäen. Ton kirjasta kertovan tekstin perusteella loppu on yllättävä, ja sehän viimeistelee tän mun vakaumuksen lukee kirja. Korkeet odotukset on, kun toi ilmestyy sitten 30. syyskuuta. ; ))





Siitä asti, kun sain tietää koko Buffyn olemassaolosta, oon halunnu kattoo tota sarjaa/elokuvaa mikä se ikinä onkaan, mutta enpä oo kattonu. Siispä ajattelin päästä perille tarinasta kirjan avulla, joka julkastaan 1. lokakuuta. Tosta kirjasta ei oo kauheesti esittelyy kerrottu, joten jään siis odottelemaan kirjan julkasua. : ))

Kauheesti ei ollu kuvia ton lokakuun jälkeen julkastuista kirjoista, joten niistä sitten myöhemmin, jos löydän jonkun luettavan kirjan. Mun lukuhaasteen tilanne (ihme etten oo sitäki unohtanu) on aika hyvä, onkohan viis vai neljä kirjaa enää lukematta. : ))

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti