perjantai 27. heinäkuuta 2012

Good mood bad mood

Mä oon selkeesti huomannu nyt kesän aikana, että mun mieliala vaihtelee tosi rajusti riippuen siitä, onks mulla tekemistä. Jokus hyppelen ympäriinsä ja yritän saada kaikki tarvittavat jutut tehtyy ja sillon tulee paljon uusia ideoita mieleen, ja sit taas ku mulla on seuranani vaan kone ja ajatus fashiolistalla käynnistä, oon masentunu. Mun elämä ei nyt oo mitenkää päätähuimaavan kiireistä, vaikka parhaani mukaan yritän olla aina menossa kun siihen tulee mahollisuus, ja sillon ku joudun olemaan paikallani, eikä esim. joku hyvä kirja pidä mua otteessan, masennun ja saan päähäni kaikki maholliset teoriat, miten tää päivä ja lähitulevaisuus on niin tylsää ja harmaata.

315394_101486759999388_450491637_n_large

Mut tänää ei ollu sellanen päivä. : DD Mua motivoi kaikki tylsätki jutut, niin ku siivoominen tai ruuanlaitto, tai kirjastossa käynti, kunhan on edes jotain. Mä en ymmärrä, miten jotkut pystyy oleen paikoillaan koko päivän masentumatta. Eri asia on tietysti sitte arkena kun on koulu ja muu stressi, nii varmaa viikonloput tuntuu aika suurelta pelastukselta, kun saa vaan olla - tästä tuliki mieleen, miten inhoon arkena herätä varttii vailla seittemän - mutta nyt ku on ollu kaks kuukautta tekemättä oikeetaan mitään niin alkaa sekin jo vähän tuntuu. Tai oonhan mä kaikkee tehny, mut jos on pari päivää himas istumas nii masennus iskee.

Mut onneks on olemassa lehdet. Oikeesti, ne pelastaa mun jokaisen päivän kaikenmaailman ehdotuksilla ja inspiraatioilla uusista harrastuksista, tapahtumista ja muista tekemisistä. Eilenki sain päähäni selailla jotain vanhoja heppalehtiä, joita tilasin kymmenen vuotiaana ja sain kaameen inspiksen kokeilla kaikkee ajoo, issikkavaellusta ja lännenratsastusta ja olin ihan täpinöissäni. : DD
Myös elokuvat piristää mieltä (no ehkei draamat, scifi, dokumentit, kauhu ja kaikki sellaset, missä päät lentää ja ihmiset kuolee ihan tyhjästä ja avaruusoliot valtaa maan ja on perhemurhia mut sellaset piristävät. : DD). Ja onneks oon ollu niin viisas, että oon nauhotellu ihan randomilla jotain leffoja ja nyt mul on niitä sata kattomatta nauhalla ja sit ku tylsyys iskee nii sielt vaa joku pyörimää. : ))

628804-1440x900-my-friend_thumb_large

Ja sit radio. Varsinki jos mul on tylsää ja laitan ylex ja sit ne heittää siel jotain iha random läppää nii repeilen sille yksinäni ja sit porukat tulee kysyy et "mitä sä tääl yksinäs naurat??". Must on välillä vähän ärsyttävää, et jos nauran vahingossa yksin - herran jumala!!!!! - jollekki läpälle kovaan ääneen nii heti tullaan kyselee et onks kaikki kunnossa. Joo sori, nauroin. Mielisairaalaan mut pitää viedä... -.-
Mut tämmöst tää suomalaisen arki: älä herätä liikaa huomiota ja pidän mahdollisimman matalaa profiilia - mieluiten katse maassa. Onks suomalaiset oikeesti tälläsii??? O_o

Mut joo, huomen täti tulee koko päiväks käymää - damnn... - ja siit ei tuu kauheen hauskaa. Joudun varmaa kuuntelee jotain sen matkakertomuksii ku porukat tulee kiljuu et "nyt heti sieltä ku ei olla nähty sun tädin kanssa pitkää aikaa et mee nyt yhtää minnekkää perhana pentu heti tänne!!" ja sit kaikki repee jollekki tosi hauskalle läpälle joka on K45 ja sit mä oon et "heh eh tosi hauskaa" ja sit tulee tää "mikä sulla on??" ja sit oon et "ei naurata" ja mua pidetään sairaana. Miks aikuisten läpille pitää nauraa ku ei ne naurata???
Onneks äiti on ymmärtäny tän et mä en aina repee täysin jos se sanoo jonku tosi hyvän läpän ja se ite on iha kaksinkerroin naurusta. Hauskaa..

Tumblr_m7tzrxpcjb1r0i9t4o1_500_large

Mut mul on vakava ongelma. Ku mä oon elämäni aikana kokeillu jotain random tanssii, balettii, luisteluu, jotain ns. "kerhoo" mis kirjotettii, kakkosel askartelukerhoo, vitosel kuviskerhoo, korista... eikä mikään noista oo ollu mun laji. Ainoo, jota oon harrastanu 7 vuotiaasta tähän päivään on ridaus ja siit tykkään vielä, vaikken nyt all the time pyörikää tallilla, mut seki on kerran viikos vaan ja haluisin uuden harrastuksen. Oon yrittäny kattoo niit netistä mut yllätys jos laitan hakusanaks sen harrastuksen ja esim. Espoo nii ei helvetti, miten voi olla mahollista, että se antaa ne seurat mis sitä vois harrastaa nii jostain Lapista tyylii??? Siis eiks toi google tiiä mikä on Espoo vai mikä on ongelma?? Ääärhh.... -.- just tällästen juttujen takii mä en ikinä saa uutta harrastusta.

Oon sit kans miettiny, et ku mul ei ikinä kelpaa mikään harrastus vakituisesti, nii voisin kokeilla jotain vähän lyhyemmällä ajanjaksolla, esim. joku kurssi, mut eehheeeeeiiiii ei toki mitään kursseja herranjumala sentään ei missään tapauksessa! Tai sit nääki on jossai keski-suomessa. -.- Elämä on sitte hirmu hankalaa...

Tumblr_lxg6palhc31qg53r7o1_1280_large

Mut tän päivän biisiks nimesin tälläsen kappaleen: ; ))


+ tnä Olympialaisten avajaiset, jotka jää multa kattomatta vaik vannoinki ittelleni, että katon ne. : DD Mut Olympialaisia voi fiilistellä niiden virallisella biisillä:




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti